18 de maig 2008

QUANTES VEGADES HAURÉ DE SORTIR AL CARRER?



Quan l'any 2000 es va aprovar el PHN per part del Partit Popular, les Terres de l'Ebre ens vam mobilitzar contra els que consideravem una agressió descomunal contra la nostra gent, contra el nostre territori, contra el medi ambient comformat per un riu, unes llacunes, unes badies, contra el nostre futur.

Aquella vegada em va agafar fent de gerent del Consell Comarcal del Baix Ebre on hi havia un pacte de Govern entre el PSC i el Partit Popular. Ho vaig tenir clar. Vaig anar a les manifestacions que es van fer a Tortosa, a Amposta, a Sant Jaume d'Enveja, a Barcelona (dues vegades) i a Madrid. Estava convençut de les nostres raons. Ho sentia amb el cor i amb el cap. No vaig participar activament amb la PDE perquè militava en un partit polític i considerava que el moviment ciutadà estava fent la feina molt bé. Van haver-hi conseqüències polítiques, era evident. El pacte al Consell comarcal es va trencar i vaig deixar de ser-ne el gerent. Un canvi de Govern a la Generalitat de Catalunya, primer, i a Madrid després va possibilitar l'aturada d'aquell PHN.
Avui he tornat a sortir al carrer, amb la camiseta blava que em vaig comprar llavors (ara molts de convergents han corregut a comprar-se-la). He estat a la manifestació d'Amposta, aquesta vegada contra la prolongació del trasvasament cap a Barcelona.
Des de l'altra vegada he mudat la meva filiació política ja que gairebé tres anys sóc afiliat d'ERC. Avui estava amb companys del partit a la manifestació. Crec que tots estavem convençuts d'estar-hi allí. Jo havia estat a punt de no anar-hi després que uns desconeguts fessin una pintada al local de Tortosa amb la paraula traïdors. A l'agrupació de Tortosa d'ERC hi ha molt de disgust sobre el que està fent el govern. Hem d'estripar el carnet i deixar de fer sentir la nostra veu dins del partit? No crec que sigui la millor solució. Vull que ens escolten des de dins, que les decisions a Barcelona no siguin plàcides perquè diguin que ningú aixeca la veu.

El nivell dels pantans segueix pujant, i els vaixells trafeguen per la Mediterrània carregats d'aigua dolça cap a la capital mentre manca menys d'un any per a que entri en funcionament la dessaladora del Prat de LLobregat.
Quantes vegades més hauré de sortir al carrer? Les que faci falta, veig que és l'únic que podem fer. A veure si ens tornen a fer cas i ho aturen. Amb el que costa moure a la gent ebrenca, i amb el tema de l'aigua ho aconseguim entre tots.
No sé cap on evolucionaràn aquesta vegada les coses ja que, ara, un canvi de govern a Catalunya i a Madrid no suposarà tenir un millor emparament. El Partit Popular? CiU?
Felicitats a tots i totes els que hem estat avui a Amposta. No sobra ningú.