15 de maig 2008

"ANDE YO CALIENTE..."


El dia 2 de maig d'enguany vaig pejar un post titulat la "zona morta" sobre la catàstrofe nuclear de Txernobil l'any 1986.

Avui m'han deixat un comentari que diu el següent:

"Es nota, que no vius d'aquesta energia. No fem discursos pro-verds, sense portar alternatives que ens garanteixin les mateixes condicions que una nuclear. A la comarca hi viu molta gent directa i indirectament d'ella. La gent que te negocis menja dels diners dels seus clients, que els cobren aquí, a la fàbrica de Flix o on sigui. Jo tampoc visc de la nuclear, però crec amb l'energia nuclear sota control. Fins ara no hi ha res millor. La producció energètica = rendiment econòmic sobre el terreny és un altre tema."

El comentari m'ha fet sentir molta vergonya aliena. Parla "d'energia nuclear sota control". Avui tenim notícies de manipulació dels contadors de radiació per part de la central nuclear. Si que ho tenim sota control. Amb aquesta sistema, el sistema sanitari públic no tindria malalts. Les analítiques perfectes, rés de colesterol, rés de glucosa. Quin estalvi de medicaments! Manipulem les anàlisis, i alehop!, sans com a roures. Vagin menjant, vagin fent.

El segon argument encara em fa més pena. Diu que la central nuclear genera activitat econòmica i hi ha gent que menja d'això. Doncs ja és trist que un s'hagi de guanyar la vida arriscant la seva salut (però mentre ell arrisca la seva, guanyant diners, jo arrisco la meva i pago la factura de la llum). Amb aquest raonament, vinga a fabricar armes, siguin de quines siguin, convencionals, químiques, biològiques... com hi menja gent; a instal.lar fàbriques que contaminen l'aire, els rius, els aqüifers, el mar ... com hi menja gent; a fer canonades que s'enduguin l'aigua... com hi menja gent; a investigar amb sers vius sense preservar el seu dret d'autonomia...com hi menja gent.

En lloc de demanar dignitat! Que carai, per aquest anònim comentador, cal seguir el famós refrany castellà: "Ande yo caliente, riase la gente".