17 d’abril 2008

NEDAR I GUARDAR LA ROBA


Ahir, ICV Terres de l’Ebre va comparèixer en roda de premsa per presentar un comunicat en relació a les mesures anunciades pel Govern amb el tema de l'aigua on "demana a la seva direcció nacional que abandoni el Govern si es tira endavant una canonada permanent i es vulnera, així, el “Compromís per l’Ebre”. En cas contrari, les organitzacions locals d’ICV a les Terres de l’Ebre obriran un període de reflexió per tal de revisar la seva vinculació a ICV."

Mentre en el comunicat d'ICV i en el del PSC es parla en tot moment d'interconnexió de xarxes CAT-ATLL, en el comunicat d'ERC es parla d'interconnexió de xarxes i també de prolongament del minitrasvasament.
Diguem-ho pel seu nom: Trasvasament. Comencem per aquí, no ens instal.lem en el llenguatge políticament correcte.
No voldria ficar massa el dit a la llaga, tots estem patint i ens trobem immersos amb fortes disjuntives d'índole política que ens costa aguantar, però el President a l'Ebre d'ICV, Jaume Forcadell, té al seu abast fer un necessari gest de coherència. Per si algú encara no ho sap, ell està com a representant del Departament de Medi Ambient al Consell d'Administració del CAT. Com pot demanar la dimissió del conseller Baltasar del seu propi partit i que li manté la seva confiança com a membre del Consell d'Administració del CAT i mantenir-se en el càrrec?
Això sí que no. En política no pots demanar la dimissió de qui t'ha nomenat o et manté en el càrrec i esperar assegut a la cadira. Potser el període de reflexió respecte el carnet d'ICV l'hauria de fer extensiu de forma immediata a la seva permanència en el mateix òrgan que portarà l'aigua a Barcelona.

8 comentaris:

jaume forcadell ha dit...

Emili, dos aclariments,

el primer és que el comunicat defineix la interconnexió com un transvasament permanent, irreversible, i contrari al model de gestió d'aigua que ha estat impulsant el govern: és clar que és un transvasament!

segon: a la mateixa roda de premsa ja vaig dir que continuaria al CAT si des de dintre podia oferir resistència a aquest projecte, però no pateixis, no formaré part del CAT si s'ha de tirar endavant el projecte.

Finalment, me sembla molt agosarat que surtis a desacreditar el que vam fer ahir sense haver llegit el comunicat ni conèixer el contingut de la roda de premsa. Si la primera reflexió que et provoca la nostra reacció és veure per on ens la pots pegar, crec que tens un problema. Jo no jutjaré altres reaccions que he sentit aquests dies, prou feina tinc a casa meva.
Salut!

emigdi ha dit...

Tinc una manera d'entendre la política molt diferent. Per a mi l'actitud de Jaume i d'ICV-Tortosa ha estat extraordinària, mostra de coherència i de responsabilitat, acostumats com estem a que la majoria de polítics acotxin el cap a la més mínima. Pel teu escrit comprovo que és molt difícil aplaudir l'actitud d'una altra formació. Jo sempre he aplaudit comportaments polítics correctes vinguin d'on vinguin. Ja et dic que tinc una visió de la política que no és la norma. Per a mi Jaume Forcadell és el regidor rebelació de Tortosa, catalanista i fidel a la terra i als ideals. Tinc molt clar qui és l'adversari.

Anònim ha dit...

Emili,

La coherència d'ERC és demanar la dimissió a la nacional per acabar quedant-se a la cadira...

graciós

EMILI NIETO ALCOVER ha dit...

Jaume, quatre aclariments,

Primer, he llegit el comunicat que apareix a vilaweb i porta la capçalera d'ICV i en cap cas es parleu de trasvasament.

Segon, la roda de premsa no l'he escoltat, per tant m'he basat en un comunicat. Quan un fa un comunicat no s'ha de deixar cap aspecte.

Tercer, jo no en tinc cap de problema. A mi no em manté un conseller, del qual en demano la dimissió. El problema el tens tú,.

Quatre, jo no pego a ningú, reflexiono en veu alta sobre un gest polític teu. No ets qualsevol persona, tens responsabilitats orgàniques importants a ICV i institucionals en l'Ajuntament on visc. No se que et dol, potser que et posi en evidència?

EMILI NIETO ALCOVER ha dit...

Emigdi,

Jo no puc considerar a Jaume Forcadell com "el polític" revelació.

Si abandona el Consell d'Administració del CAT, canviaré de parer i el pujaré "als altars".

emili nieto ha dit...

Respecte l'anònim que em parla de coherència. Doncs no, no hi ha coherència.

Però no he criticat Jaume Forcadell per no ser coherent. El critico per demanar el cap de la persona que el manté en el càrrec.

No el critico políticament, vaig més enllà, el critico a nivell ètic-personal.

jaume forcadell ha dit...

Emili, novament,

no sé que has llegit tu, jo et reprodueixo textualment el comunicat: "-Que rebutja la interconnexió de les xarxes del CAT i l'ATLL. Aquest projecte és un transvasament permanent, irreversible, i contrari al model de gestió d'aigua que ha vingut defensant el govern del nostre país."

Veig que continues entestat en donar-me lliçons de coherència amb lo del CAT i com s'han de fer els comunicats. El comunicat el signa la intercomarcal d'ICV, i el tema del CAT l'he contestat a títol personal a petició dels periodistes. Ho pots veure i escoltar a TVON. Continua semblant-me que el problema el tens tu, però tot és opinable.
Per cert, a mi no em manté el conseller. I dir-ho, a més de demostrar molta mala llet demostra una ignorància i una supèrbia preocupants. Que et penses que ho saps tot? Per ser membre del CAT cobro (per assistències, no hi ha sou mensual) una mitjana de 300 euros nets mensuals. Em sembla que t'has passat tres pobles, Emili. Tu mateix.

EMILI NIETO ALCOVER ha dit...

No continuaré la polèmica.

Et torno a dir que el problema el tens tú, no jo. A tú, el conseller Baltasar, t'ha dit públicament, que tens les portes obertes per anar-te'n.

Surt del CAT. Per mi és igual 300 euros que 3000. Els reps del CAT, l'organisme que trasvassa aigua a Tarragona, i ara, cap a Barcelona.

I tanco la polèmica, perquè t'he trucat al mòbil per parlar personalment amb tú, t'he deixat un missatge a la bústia de veu, i no has tornat la trucada.

Tan sols tú pots demanar dimissions? Jo et demano la teva del Consell d'Administració del CAT. Tú no necessites aquests 300 euros, estàs prou preparat i tens mitjans com per poder tenir amb això les mans netes.

Tú no te'n dones compte, però "quien nos quiere, nos hará llorar".